just some memories I want to put down in no particular order, just as they come to me. Gotta do it before I forget them. Even got some non-memory type stuff too. Poke around & enjoy my muddled musings and, if you have time, post a comment so ill see what you think of me. Enjoy Yourself!
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, April 22, 2014

berINTERN selama 6 bulan


bosan bosan bosan. ok tu je yang aku rasa sepanjang berintern ni. selama 6 bulan aku terpaksa bekerja (kononya) mula-mula tu memang xcited la kekononye dapat hidup cara org bekerja. nah hambik kau dah 4 bulan rasa macam nak mati je. bila dapat keja xberagak bnyaknye. bila tak ade tu nah bermingu minggu duduk melangut je. nasib baik company ada wifi.

pengalaman eh.... sepanjang berintern ni aku jumpa banyak orang yg terlibat dalam industri pembinaan ni la. terutamanya bagi area penang. perangai Client jangn cakap la kan.. kekadang garang nak mampos main tenking2 je. tapi yelah client yg keluar duit kan. the BOSS la katakan. tapi ade jugak client yg baik. Contraktor pon memacam ragam die. kekadang claim lebih la. kalau lambat buat keje tu mcm normal je la kan. aku tgk ade 3 4 kontraktor cmtu. ha..ade jugak kontraktor yg kena terminate. dan kontraktor tersebut diistiyharkan muflis a.k.a bankrup. kekadang seteress melayan kontraktor ni. nak claim ni la itu la. tpi ade akak QS kt sini pesan, kalau time valuation kalo die minta claim tulis je. nnti sampai opis edit la balik. *itu kalau cara penakut la. yela mana berani lawan kontractor ooii. awok ni praktikal lagi.

yang part paling best bila pergi meeting kt site, kontraktor belanja makan. fuhh kadang2 macam tau2 je xde duit, tetiba ade meeting.. hahaha.

ha dan secara kebetulan pulak housemate yg aku sewa di penang pun kerja ngan kontraktor jugak, so boleh2 la tanya2 info pasal nak buat PSM ye dak? and lagi satu PAKWE aku pun QS. eh tapi ni bukan secara kebetulan. dah memang terang2 aku kenal die time die ambik QS.

lagi satu nak share ha uni aku guna sistem online uolss nk buat report latihan. *bunyi cam sedap je kan, tapi remehnye.. adoii hehe biarlah rahsia. nama pun UNIVERSITI TEKNOLOGI MALAYSIA..  heee. oke selamat bekerja semua









*err lagi 12 minggu nk habis. 5-13 Jun ni supervisor aku datang.


0 comments:

Post a Comment

 

ROSASINENSIS Published @ 2014 by Ipietoon