just some memories I want to put down in no particular order, just as they come to me. Gotta do it before I forget them. Even got some non-memory type stuff too. Poke around & enjoy my muddled musings and, if you have time, post a comment so ill see what you think of me. Enjoy Yourself!
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, April 23, 2014

belajar dari pengalaman

pengalaman ke kesilapan?? eh sama je kan.

so aku nak cerita sikit la pasal pengalaman dan kesilapan aku supaya korang korang yang baca ni ambik iktibar.. hahaha tapi khas untuk pemegang biasiswa JPA je lah.

aku sarankan adik-adik yang baru dapat biasiswa ni berjimat jimat. jangan jadi macam aku ni. mengikut pengalaman aku selama tiga tahun ni kan, aku dapat JPA semester 1 duit masuk semester 2. masa tu JPA bagi sekali untuk semester satu dan dua. ha hambik kau umur baru 20 tahun pap rm10k ade kat bank. time tu bergila aku belanja. cuti semester tak balik terus ke rumah, aku gi jenjalan dulu kat GENTING HIGHLAND. lepas tu jenjalan ke BRUNEI pulak dan selepas tu ke SINGAPORE. excited la katekan dapat duit banyak. tapi 10K aku tu bertahan satu semester je. masuk semester berikutnya macam orang miskin je time menunggu duit masuk. duit bukan masuk awal sem. dan begitulah selepas selepas tu. setiap semester aku plan nak simpan duit tapi dah ketahun tiga xmenyimpan pon. sekarang baru terbit rasa menyesal kat hati. kalaulah waktu awal2 dulu aku manage duit dengan baik, buat pelaburan ke and what ever mesti berbaloi.

tapi nak menyesal pon x guna. dah memang jenis kaki boros. so kepada adik-adik kalau dapat duit sekali 10K menyimpan lah.

0 comments:

Post a Comment

 

ROSASINENSIS Published @ 2014 by Ipietoon